Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyvážení tříválcového traktorového motoru
Přeslička, Jaroslav ; Hrdlička, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou vyvážení daného klikového mechanismu. V úvodní části je řešena kinematika klikového mechanismu. Dále se text zabývá dynamikou klikového mechanismu s využitím bodového výpočtového modelu a možnostmi jeho vyvážení. Tento zjednodušený model je pak využit při analytickém výpočtu daného mechanismu. Výsledky analytického výpočtu jsou srovnány s výsledky získanými prostřednictvím MBS. Následně je provedena jednoduchá optimalizace vyvážení. V poslední části je provedena analýza minimálních vzdáleností mezi vybranými součástmi mechanismu. V závěru je posouzeno vyvážení mechanismu a navrženo jeho jednoduché zlepšení, zhodnoceny jsou i výsledky analýzy minimálních vzdáleností.
Vypínání válců zážehového motoru
Fridrichová, Kateřina ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce se zabývá technologií vypínání válců, která umožňuje snížení spotřeby paliva a emisí. V první části jsou shrnuty možnosti aplikace vypínání válců a možné výhody plynoucí z kombinace s jinými technologiemi. Dále práce obsahuje konstrukční návrhy ventilových rozvodů dvou systémů vypínání válců pro řadový čtyřválcový motor a výsledky dynamických simulací jeho klikového mechanismu.
Vliv výpočtového modelu dynamiky klikového mechanismu na zatížení bloku motoru
Charvát, Adam ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá vliv výpočtového modelu dynamiky klikového mechanismu na zatížení bloku motoru v oblasti hlavních ložisek v závislosti na úrovni diskretizace použitých těles. Jsou srovnány čtyři varianty výpočtového modelu klikového mechanismu v prostředí Multi-Body System softwaru SIMDRIVE 3D z hlediska zatížení hlavních ložisek. Na základě získaných zatížení je provedena pevnostní analýza bloku sériového motoru 1,5 MPI řady EA211 výrobce ŠKODA AUTO včetně vlivu předpětí při montáži hlavy válců a ložiskových vík. K vyhodnocení je proveden výpočet únavové životnosti a výsledné součinitele bezpečnosti v oblasti konstrukčních zápichů na spodní straně bloku motoru jsou porovnány.
Vypínání válců zážehového motoru
Fridrichová, Kateřina ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce se zabývá technologií vypínání válců, která umožňuje snížení spotřeby paliva a emisí. V první části jsou shrnuty možnosti aplikace vypínání válců a možné výhody plynoucí z kombinace s jinými technologiemi. Dále práce obsahuje konstrukční návrhy ventilových rozvodů dvou systémů vypínání válců pro řadový čtyřválcový motor a výsledky dynamických simulací jeho klikového mechanismu.
Vyvážení tříválcového traktorového motoru
Přeslička, Jaroslav ; Hrdlička, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou vyvážení daného klikového mechanismu. V úvodní části je řešena kinematika klikového mechanismu. Dále se text zabývá dynamikou klikového mechanismu s využitím bodového výpočtového modelu a možnostmi jeho vyvážení. Tento zjednodušený model je pak využit při analytickém výpočtu daného mechanismu. Výsledky analytického výpočtu jsou srovnány s výsledky získanými prostřednictvím MBS. Následně je provedena jednoduchá optimalizace vyvážení. V poslední části je provedena analýza minimálních vzdáleností mezi vybranými součástmi mechanismu. V závěru je posouzeno vyvážení mechanismu a navrženo jeho jednoduché zlepšení, zhodnoceny jsou i výsledky analýzy minimálních vzdáleností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.